
Life History Questionnaire
General Information
Title
Life History Questionnaire
Project Number
98
Abstract
The Life History Questionnaire has been fielded in the LISS panel among panel members aged 16 years and older and having the position of: head of household, with wedded or unwedded partner, on the subject of their family situation during childhood.
Longitudinal Type
Longitudinal Study
Begin date
02-07-2012
End date
27-08-2013
Researcher
Kalmijn, Matthijs
Publisher
CentERdata
Copyright
© 2013 CentERdata
DOI
https://doi.org/10.17026/dans-28k-s4zm
Publications
van Trigt, K. (2016). The wage return to education during the recent economic crisis - An application to the Netherlands. Erasmus University Rotterdam.
Veerman, F.,
et al. (2017). Cultureel startkapitaal, een blijvend voordeel?. Mens en Maatschappij (2017), 92(2), 125-152.
Kregting, J.,
et al. (2019). Why Dutch women are still more religious than Dutch men: Explaining the persistent religious gender gap in the Netherlands using a multifactorial approach. Review of Religious Research, 61(2), 81-108.
Kregting, J.,
et al. (2019). The religious gender gap within Dutch relationships: Explaining the persistent religious gender gap in the Netherlands using a multifactorial approach. Journal of Empirical Theology, 32(1), 1-35.
Adu, E. M. (2021). From baker to banker. Utrecht University.
O’Brien, K. (2015). Moeders Doen Ertoe. .
Jochems, S. (2015). Moeders doen ertoe. Utrecht University.
van de Veen, M.,
et al. (2023). Socialisatieproces of machtspositie? Een onderzoek naar het relatieve belang van het cultureel kapitaal van de moeder en de vader voor het opleidingsniveau van het kind.. Mens & Maatschappij, 98(1), 3-28.
Rast, L. (2023). Alleenstaande moeder, dubbele rol: Het verschil in effect van educatieniveau tussen alleenstaande moeders en moeders met partner op de depressieve symptomen van het volwassen kind. Utrecht University.
van Empel, M.,
et al. (2023). Wat doet je moeder? De invloed van moeders beroepsstatus op de onderwijsuitkomsten van haar kinderen en hoe die zich verhoudt tot vaders invloed. Mens & Maatschappij, 98(1), 60-90.
van den Berg, J. (2023). Achter de gezondheidskloof: de rol van bestaansonzekerheid en statusangst. University of Groningen.
Wijnja, L. (2024). Veilig versus onveilig opgroeien: De invloed van bestaansonzekerheid op de mate van nationalisme en de rol van de opvoedsituatie. University of Groningen.
Elzinga, L. (2024). Populisme als toevluchtsoord voor bestaansonzekeren?. University of Groningen.